Pojmy použité v těchto obchodních podmínkách se interpretují následujícím způsobem:
1. Pro využívání Internetového obchodu je nutné, aby Uživatel měl:
a. počítač s operačním systémem Microsoft Windows, iOS, nebo chytrý telefon či tablet vybavený odpovídajícím operačním systémem,
b. stabilní připojení k internetu,
c. internetový prohlížeč aktualizovaný minimálně na rok 2017: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera, podporující následující technologie: http, https, html 5, xhtml, xml, CSS 3, JavaScript, s povolenými cookies a podporou grafiky ve formátech jpeg, png, gif, svg,
d. e-mailový účet.
1. Prostřednictvím Internetového obchodu Prodávající prodává zboží, které sám vyrábí, a zároveň jej zasílá na adresu uvedenou Uživatelem, s výhradou § 6 odst. 3 těchto Obchodních podmínek.
2. Proces podání objednávky probíhá výhradně prostřednictvím webových stránek a zahrnuje následující kroky:
a. Uživatel vybere požadované zboží a přidá jej do nákupního košíku.
b. Pokud je to nezbytné, může být Uživatel požádán o specifikaci dodatečných funkcí nebo parametrů vybraného zboží, jejichž hodnota bude přičtena k celkové ceně, která je zobrazena před přidáním zboží do košíku. Všechny ceny uvedené v Internetovém obchodě jsou cenami včetně DPH.
c. Po přidání zboží do nákupního košíku je Uživatel přesměrován na stránku, kde může upravit množství objednaného zboží, zadat své údaje podle § 4 odst. 2 Obchodních podmínek nebo se přihlásit ke svému Uživatelskému účtu.
d. Po provedení uvedených kroků si Uživatel zvolí způsob platby, potvrdí souhlas s těmito Obchodními podmínkami, seznámení se s právem na odstoupení od Smlouvy a provede platbu.
3. Možné způsoby platby za zakoupené zboží:
a. prostřednictvím platebního operátora, tj. společnosti PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Polská republika, Velkopolské vojvodství, KRS: 0000347935, NIP: 779-236-98-87,
b. platební kartou (kreditní nebo debetní kartou Visa, Mastercard nebo American Express),
c. bankovním převodem na účet Prodávajícího. V případě volby této formy platby obdrží Uživatel po provedení objednávky na uvedenou e-mailovou adresu údaje k provedení převodu. Do poznámky k převodu je třeba uvést číslo objednávky pro rychlejší identifikaci,
d. na dobírku při převzetí zásilky (dostupné pouze pro zásilky zasílané na území Polské republiky).
4. V okamžiku úhrady dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Uživatelem, přičemž její platnost je omezena na dobu nezbytnou k realizaci podané objednávky. Po podání objednávky obdrží Uživatel na svou e-mailovou adresu potvrzení objednávky a uzavření Smlouvy.
5. V případě uzavření Smlouvy a provedení platby je Prodávající oprávněn vystavit Uživateli účetní doklady v elektronické podobě a zaslat je na e-mailovou adresu uvedenou Uživatelem. Uživatel prohlašuje, že tyto elektronické faktury bude přijímat na uvedené e-mailové adrese.
1. Spotřebitel, který uzavřel s Prodávajícím Smlouvu prostřednictvím Internetového obchodu, může od ní odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu a bez dalších nákladů, kromě nákladů spojených s vrácením zboží Prodávajícímu.
2. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy podáním prohlášení o odstoupení Prodávajícímu. Prohlášení může být podáno na formuláři, jehož vzor je dostupný na tomto odkazu.
3. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze podat následujícími způsoby:
a. elektronicky na e-mailovou adresu:kontakt@alasta.cz – pro dodržení lhůty postačí podání prohlášení před jejím uplynutím,
b. zasláním podepsaného prohlášení přímo na adresu Prodávajícího: Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Polská republika, Velkopolské vojvodství – pro dodržení lhůty postačí odeslání zásilky před jejím uplynutím.
4. V případě využití práva na odstoupení Spotřebitelem se Smlouva považuje za neuzavřenou.
5. Prodávající bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od obdržení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátí Spotřebiteli všechny jím uhrazené platby, s výjimkou nákladů na doručení zboží, které Spotřebitel nese na vlastní náklady.
6. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jakým byla provedena, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení, který pro Prodávajícího nepředstavuje žádné náklady.
7. Spotřebitel je povinen vrátit zboží Prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od Smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí odeslání zboží před jejím uplynutím.
8. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží způsobené jeho používáním způsobem přesahujícím nutnost k ověření jeho povahy, vlastností a funkčnosti.
9. Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy v případě, že objednal zboží, které nebylo předem vyrobeno, bylo vyrobeno podle jeho specifikací (na zakázku) nebo slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb.
10. O tom, zda bude produkt vyroben podle individuální specifikace, bude Spotřebitel informován před uzavřením Smlouvy a provedením platby.
11. Vrácený produkt by měl být v takovém stavu, který umožňuje jeho další prodej, což znamená, že spotřebitel může produkt používat pouze způsobem nezbytným k zjištění jeho vlastností, charakteru a funkčnosti. Produkt by měl být kompletní a pokud možno vrácen v originálním obalu. Produkt nesmí být montován na stěnu a nesmí vykazovat známky montáže.
12. Náklady na zaslání vráceného zboží nese zákazník, přičemž v určitých případech může prodávající uhradit náklady na vrácení až do výše nákladů na dopravu zaplacených při původní transakci.
13. Zákazník je povinen řádně zabalit vrácený produkt způsobem, který minimalizuje riziko poškození během dopravy.
14. Prodávající nepřijímá vrácené zásilky zaslané na dobírku.
15. K vrácené zásilce je nutné přiložit doklad o koupi (např. kopii účtenky nebo faktury) a vyplněný formulář pro vrácení.
Tento regulační dokument byl vypracován v souladu s právními předpisy Evropské unie týkajícími se ochrany práv spotřebitelů.
1. V případě neshody zboží se smlouvou má Spotřebitel práva uvedená v tomto paragrafu.
2. Zboží je považováno za shodné se smlouvou, pokud odpovídá zejména: popisu, druhu, množství, kvalitě, úplnosti a funkčnosti uvedeným ve smlouvě. Kromě toho musí být zboží shodné se smlouvou, pokud:
a. je vhodné k účelům, ke kterým se zboží tohoto druhu obvykle používá,
b. odpovídá vlastnostem a množství typickým pro zboží tohoto druhu, které může Spotřebitel rozumně očekávat s ohledem na povahu zboží a záruky Prodávajícího.
3. Prodávající odpovídá za neshodu zboží se smlouvou existující v okamžiku jeho dodání a zjištěnou do dvou let od tohoto okamžiku, s výjimkou zboží dodávaného do členských států Evropské unie mimo Polskou republiku nebo pokud měl Spotřebitel v okamžiku uzavření smlouvy bydliště na území jiného členského státu Evropské unie, jehož právní předpisy platné v den uzavření smlouvy stanoví delší dobu.
4. Pokud zboží není shodné se smlouvou, může Spotřebitel požadovat jeho opravu nebo výměnu.
5. Prodávající může provést výměnu, pokud Spotřebitel požaduje opravu, nebo může provést opravu, pokud Spotřebitel požaduje výměnu, pokud je způsob zvolený Spotřebitelem nemožný nebo by pro Prodávajícího představoval nepřiměřené náklady. Pokud je oprava i výměna nemožná nebo by představovala nepřiměřené náklady, může Prodávající odmítnout uvést zboží do souladu se smlouvou.
6. Prodávající provede opravu nebo výměnu v přiměřené lhůtě od okamžiku, kdy byl informován Spotřebitelem o neshodě se smlouvou, a bez zbytečných nepříjemností pro Spotřebitele, přičemž zohlední povahu zboží a účel, pro který Spotřebitel zboží pořídil. Náklady na opravu nebo výměnu, včetně zejména poštovného, přepravy, práce a materiálů, nese Prodávající.
7. Pokud zboží není shodné se smlouvou, může Spotřebitel podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud:
a. Prodávající odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou podle § 8 odst. 5 těchto podmínek,
b. Prodávající neuvedl zboží do souladu se smlouvou podle § 8 odst. 6 těchto podmínek,
c. neshoda zboží se smlouvou přetrvává, přestože se Prodávající pokusil zboží uvést do souladu se smlouvou,
d. neshoda zboží se smlouvou je natolik závažná, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy bez předchozího využití prostředků ochrany uvedených v § 8 odst. 4–6 těchto podmínek,
e. ze sdělení Prodávajícího nebo okolností jasně vyplývá, že zboží neuvede do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez nadměrných nepříjemností pro Spotřebitele.
8. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je neshoda zboží se smlouvou nepodstatná.
9. Pro podání reklamace Spotřebitelem v souvislosti s neshodou zboží se smlouvou je nutné zaslat na adresu: Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Polská republika, Velkopolské vojvodství, nebo na e-mailovou adresu: kontakt@alasta.cz reklamaci obsahující:
a. údaje Spotřebitele,
b. popis neshody zboží se smlouvou spolu s přiloženou fotodokumentací,
c. požadavek vyplývající z jejího posouzení uvedený v § 8 odst. 4 nebo 7 těchto podmínek.
10. Pro zjištění potřebných informací ohledně reklamačního řízení může Spotřebitel kontaktovat Prodávajícího na telefonních číslech: +48238012767, +46662872404.
11. Reklamace bude vyřízena do 14 dnů od obdržení reklamace Prodávajícím.
12. Odpověď na reklamaci bude zaslána na e-mailovou adresu Spotřebitele uvedenou v Uživatelském účtu nebo na adresu uvedenou v reklamaci jako adresa doručení zboží.
13. V případě odstoupení od smlouvy Spotřebitel neprodleně vrátí zboží Prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí Spotřebiteli cenu neprodleně, nejpozději do 14 dnů od obdržení zboží.
14. Prodávající vrátí cenu stejným způsobem, jakým byla provedena platba, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení, který pro Prodávajícího nepředstavuje žádné náklady.
15. Reklamované zboží zaslané Spotřebitelem Prodávajícímu by mělo být zabaleno v původním obalu, který zajistí odpovídající ochranu před mechanickým poškozením během přepravy. Pokud zboží obdržené Prodávajícím vykazuje mechanické poškození způsobené nesprávným používáním nebo nedostatečným zajištěním během přepravy, může Prodávající zamítnout reklamaci v tomto ohledu.
1. Prodávající prostřednictvím Internetového obchodu poskytuje Uživatelům bezplatné Elektronické služby, jako například:
a. umožnění Uživatelům prohlížet obsah Internetového obchodu, zadávat objednávky a uzavírat smlouvy s Prodávajícím,
b. vedení Uživatelského účtu,
c. využití chatu „Zákaznická podpora“ pro poradenství ohledně výběru vhodného zboží,
d. možnost prohlížení a zadávání recenzí prostřednictvím portálu „TrustMate“ na adrese http://trustmate.io.
2. Pro Uživatele s Uživatelským účtem poskytuje Prodávající další funkce, například:
a. prohlížení historie objednávek,
b. přístup k elektronickým verzím návodů k zakoupenému zboží.
3. Prodávající má právo umisťovat reklamní obsah na Internetovém obchodě. Tento obsah je nedílnou součástí Internetového obchodu.
1. Poskytování Elektronických služeb uvedených v § 11 těchto podmínek je bezplatné.
2. Smlouva umožňující Uživatelům prohlížet obsah Internetového obchodu je uzavřena na dobu určitou a ukončuje se okamžikem ukončení prohlížení obsahu Internetového obchodu Uživatelem.
3. Smlouva o zadání objednávky a uzavírání smluv s Prodávajícím je uzavřena na dobu určitou potřebnou k realizaci objednávky.
4. Smlouva o vedení Uživatelského účtu je uzavřena na dobu neurčitou. Uživatel může kdykoli smazat Uživatelský účet prostřednictvím Internetového obchodu.
5. Smlouva umožňující prohlížení a zadávání recenzí Uživatelem je uzavřena na dobu určitou a ukončuje se okamžikem zadání recenze nebo ukončení používání této služby Uživatelem.
6. Technické požadavky nezbytné pro spolupráci s Internetovým obchodem jsou uvedeny v § 3 těchto podmínek.
7. Uživatel je povinen používat Internetový obchod v souladu se zákonem a dobrými mravy, přičemž musí respektovat osobní práva a duševní vlastnictví třetích osob.
8. Uživatel je povinen zadávat údaje odpovídající skutečnosti a zavazuje se neposkytovat obsah nezákonné povahy
1. Prodávající nenese odpovědnost zejména za důsledky vzniklé v souvislosti s:
a. nedodržením těchto Podmínek Uživatelem,
b. vyšší mocí nebo poruchou Internetového obchodu z důvodů nezávislých na Prodávajícím,
c. nemožností přístupu k Internetovému obchodu v důsledku nesplnění technických požadavků uvedených v § 3 těchto Podmínek,
d. neoprávněným přístupem třetí osoby k Uživatelskému účtu,
e. ztrátou dat způsobenou poruchou zařízení, systému nebo jinými okolnostmi nezávislými na Prodávajícím,
f. označením e-mailu od Prodávajícího jako spam.
2. Prodávající má právo na technickou přestávku nezbytnou pro řádné fungování Internetového obchodu.
3. V případě změny osobních údajů nebo e-mailové adresy je Uživatel povinen neprodleně informovat Prodávajícího o této skutečnosti, jinak se za doručené považují zprávy zaslané na předchozí adresu.
4. Prodávající nenese odpovědnost za ušlý zisk v souvislosti s neplněním nebo nesprávným plněním uzavřené Smlouvy.